Creare Factură

Pentru a crea o nouă factură mergeți la Vânzări -> Facturi și faceți clic pe butonul Creați o factură nouă.

Selectați Client, atunci când selectați un Client, informațiile despre client vor fi preluate direct din profilul clientului. O altă opțiune este că puteți să faceți clic pe pictograma de editare și să adăugați direct informațiile dorite despre client, acest lucru se aplică și pentru informațiile de facturare care sunt preluate din profilul clientului.

NOTĂ: Dacă doriți ca detaliile de facturare să fie completate automat atunci când selectați clientul, trebuie să adăugați în prealabil detaliile de facturare în profilul clientului.

Facturare și livrare – Dacă modificați informațiile de facturare și expediere după ce ați selectat un client și faceți clic pe pictograma de editare, aceasta va fi modificată doar pentru Factură, dar în profilul clientului informațiile vor rămâne aceleași.

Modalitățile de plată permise pentru această factură – Selectați modalitățile de plată permise pentru factura pe care o creați. Dacă clienții dvs. plătesc folosind gateway-urile de plată puse la dispoziție de Soft-ul CRM (gateway-urile de plată online precum PayPal, Stripe, Mollie etc. trebuiesc configurate), acestea vor fi vizibile în zona html a facturii și la înregistrarea plății pentru factura din zona de administrare.

Valută – Moneda este selectată automat pe baza monedei implicite sau a monedei setate pentru Clientul selectat pentru care se emite factura. Dacă moneda setată pentru acest client este EUR, aceasta va fi selectată automat și nu poate fi schimbată, citiți mai multe aici

Număr FACTURA – Numărul este completat automat Ex. 00012 următorul va fi 00013.

Acest număr este preluat din Configurare->Setări->Financiar->Facturi – Numărul următor al facturii crește automat, dar puteți schimba următorul număr în Configurare->Setări->Financiar->Facturi.

Notă client -  este vizibilă și în partea clientului, pe factura HTML și factura PDF.

Puteți configura termenii direct în factură sau puteți avea termeni predefiniti care vor fi completați automat. Pentru a configura termeni predefiniti, accesați Configurare -> Setări -> Financiar -> Facturi derulați în jos și puteți completa câmpurile așa cum vi se potrivește.

Factură recurentă – Citiți mai multe aici despre cum să configurați factura recurentă.

Agent de vânzări – Puteți selecta agent de vânzare pentru factură, apoi puteți genera rapoarte în Rapoarte->Vânzări->Raport Facturi pentru a avea un prezentare generală asupra vânzărilor fiecărui agent de vânzări. Rețineți că numele complet al agentului de vânzări va fi afișat pe factură dacă în Configurare->Setări->Financiar->Facturi-> Afișare agent de vânzare pe factură este setat la da, vezi imaginea.

Puteți adăuga articole pe factură în trei moduri:
1. Selectați articolele care sunt deja create în lista de articole.


2. Creați noi articole făcând clic pe pictograma +, iar articolele for fi adaăgate atât pe factură, dar în același timp vor fi salvate și în lista de articole.

Articolele vor fi stocate separat pentru fiecare factură, iar modificarea informațiilor despre articole în Vânzări->Articole nu va afecta facturile deja create cu articole specifice.


3. Dacă, spre exemplu, vindeți anumite articole doar o singură dată și nu necesită ca acestea să fie salvate în lista de articole, adăugați doar în câmpuri datele aferente articolelor.

Notă admin este doar pentru administratori/membrii personalului și prin urmare, notele adăugate în această secțiune pot fi vizualizate doar de aceștia.

Notă client este vizibilă și pentru client, pe factura HTML și pe factura PDF.

Faceți clic pe Salvare.

În timpul editării/creării facturii, opțiunea de ajustare este întotdeauna disponibilă dacă doriți să +- suma totală

Ați găsit acest articol util?